PT SMALL GROUP Med start vecka 3

Vecka 3 drar vi igång nya PT Small Groups med ett flertal olika inriktningar, det finns något för alla! De flesta PTSG är på 8 tillfällen och kostar 2400:- för dig som är medlem hos oss. Nedan kan du läsa om några av alla våra grupper, men det finns många fler!

Nöjdhetsgaranti! Vi är helt säkra på att du blir nöjd, men skulle du mot förmodan inte vara det så kan du efter kursens första två tillfällen få pengarna tillbaka!

Get in shape (OBS! 16 tillfällen, 4800:-)
Hur många gånger har du tänkt att du ska ta tag i träningen och kosten, för att en gång för alla nå dina mål? Nu har du chansen att faktiskt göra det och att lyckas! Vi kör nu igång med Get In Shape-paketet där du får hjälp att komma i form! Detta är gruppen för dig som är beredd att lägga ner både tid och svett för att nå dina mål. Vi tränar hårt 2 ggr i veckan i 8 veckor med fokus på att forma kroppen. Du kommer dessutom att få ett träningsprogram för att kunna maximera dina resultat med fler träningstillfällen på egen hand.

Calisthenics
Har du hört talas om calisthenics? Kanske till och med sett människor göra tricks som front lever, back lever, muscle up osv. och tänker att "det där vill jag också kunna göra", då är detta gruppen för dig. Vi kommer att träna från grunden men med inriktning mot ett eller ett par tricks anpassat efter deltagarnas förmåga.

Gymnastics
Drömmer du om att klara din första pullup/chinup, stå på händer eller har du kämpat med dina armhävningar i flera år men får inte till det? Oberoende av vad du tränar i övrigt så är det fantastiskt att kunna behärska sin kropp och använda den som träningsredskap. Vi kommer att träna kontroll och styrka med kroppsvikt, teknik och rörlighet i de vanligaste momenten samt även kika lite mer på de mer avancerade rörelserna.

Olympic Lifting
Vill du bli starkare? Lära dig lyfta säkrare och bättre? Då är detta gruppen för dig! Vi tränar bland annat de olympiska lyften; ryck och stöt, marklyft och knäböj m.m. Du kommer även att förbättra din koordination, explosivitet och rörlighet.

Senior – styrketräning i gymmet
Det här är gruppen för dig som är 65+ och vill ta din styrketräning till nästa nivå. Kanske har du kört mycket gruppträning eller har du helt enkelt bara fastnat i ett gammalt träningsmönster? Fokus ligger på att få ny inspiration i träningen och att samtidigt kanske träffa nya träningskompisar!

Skills
Den här gruppen är för dig som gillar tuff fysträning som involverar hela kroppen! Här kör vi riktigt utmanande och krävande träning där vi jobbar med både styrka och kondition.

Swimrun
SwimRun är en idrott där utövaren växlar mellan simning och löpning utan att stanna, skorna sitter på fötterna under simningen och simutrustningen är med under hela löpningen. Med fokus på nybörjare (men även för dig som provat på och kanske redan genomfört några tävlingar) går vi tillsammans igenom och tränar grunderna för frisimning och löpning med fokus mot SwimRun. Önskvärda förkunskaper är att man kan frisimma 25 meter (behöver inte vara vackert/effektivt) och klarar av att jogga i lugnt tempo. Utrustning som krävs är löparskor (rengjorda), simglasögon, simkläder och träningskläder.

Viktresan
Ta chansen att tillsammans med andra gå ner i vikt, med hjälp av en Personlig Tränare - en lärorik och rolig resa tillsammans. Kom igång med din träning och få hjälp med din viktminskning i en mindre grupp. Du kommer att ha en inledande träff med din PT där ni gör en invägning (om du vill) och sätter ett mål. Sedan kommer du och de andra i gruppen att kämpa tillsammans för att nå era mål. Varje deltagare får individuell stöttning, men tillsammans har ni ett tydligt mål - att gå ner i vikt!

Viktresan Kvinna
Endast för kvinnor!

Viktresan Kvinna 50+
Endast för kvinnor som passerat 50!

Stark kvinna
För dig kvinna som vill skapa kontinuitet i din träning och stärka kropp och sinne inifrån och ut, oavsett tidigare träningsnivå och erfarenhet. I en liten grupp om 4-6 deltagare ses vi en fast tid i veckan och arbetar rörlighet, stabilitet, styrka och flås efter egen förmåga. Du ökar din kroppsmedvetenhet och lär dig mer om hur du på ett kontrollerat sätt kan träna med egen kroppsvikt och olika redskap för att ta dig vidare i din träning.

Gubbklubben
För dig, man mellan 35-55 år, som vill träna styrka och kondition tillsammans med ett skönt träningsvilligt gäng med mycket skratt och glimten i ögat. Blandad nivå där övningarna anpassas efter förmåga hos var och en.

MammaMage
Vår mammaträning riktar sig till dig som är mer eller mindre nybliven mamma och oavsett tidigare träningsnivå och bakgrund vill bygga upp din kropp på ett säkert, effektivt och roligt sätt efter din graviditet. Vi vill även att du ska få en ökad förståelse för hur kroppen fungerar och vad just du behöver göra för att skapa optimala förutsättningar för att bygga en stark kropp.

Aqua Hiit
Vatten är inte bara för rehabilitering. Det är också ett genomförbart alternativ för plyometrisk styrketräning för idrottare och motionärer. Testa på hur fysträning kan utföras i vatten.

Fredagsfys
Testa på olika former av fysträning som är bra för både motionärer och idrottsutövare. Vi kommer prova på vanliga traditionella styrkeövningar till 3D träning.

Vid frågor om dessa eller andra grupper, kontakta vår reception eller prata med någon av våra medlemsrådgivare!

Varmt välkommen!

Mer Nyheter